Pendel

Är det någon av er som någon gång provat att pendla?


Man håller kedjan mellan tummen och pekfingret, ovanför ett bord till exempel. I kedjan kan egentligen  vad som helst användas, en ring, kristall, berlock användas. Det viktiga är att det känns bra för den som ska pendla.
Man håller pendeln och ser samtidigt till att ha sin arm och hand mycket stilla. Sedan ber man pedneln att visa ja respektive nej rörelse och även för vet ej. Pendeln kommer då att visa dig detta. Efter det kan du ställa frågor.

Jag lärde mig pendla i tonåren och den fick svara på många av mina frågor. Men en sak man måste tänka på är att det är viktigt att hålla sitt sinne tyst ochs tilla för annars kan man lätt med tankens kraft påverka svaren.

Kommentarer
Postat av: Sara

När jag var tonåring så använde vi pendeln för att se hur många barn vi skulle få. Cirklade pendeln var det flicka och svängde den fram och tillbaka var det pojke. Sen dess trodde jag att jag skulle få två flickor och trodde nästan att de tagit fel när min lilla dotter kom ut som pojke :-) Nej, pendlar tror jag inte så mycket på längre...

2009-10-13 @ 19:35:29
URL: http://borjaom.wordpress.com
Postat av: Vida

Jag har själv inte jobbat med det men en väns mamma höll på lite.. jag är för flyktig i tanken för att kunna få korrekta svar tror jag..



Kramar

2009-10-13 @ 22:17:10
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0