kanaliserat del 3


*Vem är du som kommunicerar med mig? Är du en kvinna eller man?


- Jag är både och eller inget av dig. Jag behöver ingen definition på vad jag är. Jag är och det räcker. Jag kommer från andra sidan. Jag kommer till dig för att du bett om vägledning. För att din själ har en längtan och ditt hjärta ropar på mig. Så jag kommer. Jag vägleder dig och förvissar dig om att du inte är ensam. Du har nyligen gjort val i livet som känts rätt i ditt hjärta meni samhällets ögon är det ett val som ifrågasatts. Du har tagit ett steg mot anden och anden har tagit många steg mot dig. Du följer din livsväg och det livsschema du valt. Du är på rätt väg. Det finns dock inga fel vägar utan enbart omvägar och märk väl att dessa omvägar också finns nerskrivna i ditt livsschema. Vissa av er har skrivit livsscheman med många många omvägar och andra inte. Men det är planerat. Så du har nu lyssnat på din inre röst, ditt hjärta och tagit dig bort från omvägen till huvudleden. Precis som du hade planerat.

* Det där med livsschema känns okej men ändå inte. Jag menar folk som förlorar sina barn, lever i krig, blir mördade, har man verkligen planerat något så hemskt? Det låter makabert.

- Jag förstår att det låter makabert för dig eftersom du befinner dig på jordplanen men kom ihåg, ni skriver livsschemat här på andra sidan. Här finns inte sorg, här råder harmoni och lycka. Här VET ni att själen är ert sanna jag och att döden inte existerar. Härifrån vårt perspektiv ser allt ljusare ut. Du vet att även om du förlorar din mamma möter du henne snart igen och du vet ju att hon inte är borta. Hon existerar ju alltid och hon är hos dig. Men när ni sedan lever på jorden blir upplevelserna tyngre. Ditt sanna jag; själen, blir ett minne blott. Kroppen är tung och åldras. Jordplanens energi är kompakt och mycket konkret. Det är svårare att hålla kontakten med andra sidan och med sin egen själ. Tvivlet kommer och själens existens ifrågasätts. Tungt. På andra sidan har ni all kunskap tillgänglig. Dessutom är sorg en stark och förlamande känsla. På andra sidan finns inte sorg. Men du ska veta att alla ksolor inte är så kompakta som jordens. Det finns andra skolor där man aldrig förlorar kontakten med sin själ och med Gud. Kontakten är alltid flödande och där är det inte alls lika tungt.

* Många i vårt samhälle är utbrända och lider av trötthet, varför?

- Ja det beror på att ni tappar kontakten med ert hjärta. Ni slutar lyssna. Ni har valt en skola sär ni är beroende av era kroppar. De är era fordon. Kroppen måste tas omhand om. Den behöver energi och näring. Det är viktigt att ta hand om kroppen eftersom den är ert fordon. När man tappar kontakten och massa måsten tar över börjar tröttheten komma smygande. Många lyssnar inte. Ingen vill ses som svag. Men din inre röst skriker och skriker om sitt behov men blir ignorerad. Fel mat, fel sömn påverkar kroppen. När man lever på ett plan där en själ är beroende av kroppen krävs det att man vårdar kroppen och själen ömt. Även om man i slutändan ska lämna kroppen ska man älska den under tiden den är viktig. Balans allt handlar om balans. Kroppen och själen behöver i lyssna på. Då undviker ni trötthet och utbrändhet. Lev varje dag till fullo. Lev den, känn den och upplev den. Ni har ju valt denna livstid, njut av den då. Finn glädjeämnena i vardagslivet och älska varandra.


3 dje gången jag kanaliserade.

*Varför skriver jag allt det jag skriver? Varför kanaliserar du just via mig?

- Därför att du uttryckt en stark önskan om detta. Du har bett om det. Men också för att tiden är inne.

*Men ärligt vem är du? Är du Gud eller en andlig guide?

- Spelar det så stor roll för dig att definiera exakt vem jag är? Blir mitt budskap sannare om jag är Gud eller en andlig guide? Mitt budskap är kärlek och jag försöker svara på dina frågor. Men spelar det någon roll? Mina ord talar till ditt hjärta. Ja jag är Gud och ja jag är en andlig guide. Vi är alla ett. Jag är allt och ändå inget. Jag är evigheten men ändå tomheten. Jag är ljuset och mörkret. Vi är alla en del av Gud. Vi är alla ljus. Men för att göra det lättare för dig kan jag berätta att jag är en ljusvarelse och jag har inte levt på jorden. Jag har valt andra vägar. Men jag har alltid varit med dig och du har sökt mig. Nu är jag här för att hjälpa dig och alla andra som är mottagliga och läser detta att få ett öppet hjärta.

*Meningen med livet…det andliga…andra sidan…..

-Seek and you shall find. Men glöm inte att precisera din sökning. Du måste precisera dig annars missar du svaren. Fokusera. Och meningen med livet är livet. Ni har valt ett materiellt liv. Då menar jag i form av en kompakt fysisk kropp. Lev nu i denna värld. Se den, upplev den och följ ditt hjärta. Jorden är vacker och när du upplever den skönheten upplever din själ sin andliga natur. På andra sidan är det vackert. Bara skönhet, glädje och ljus. Ljuset, din själ saknar det. Ibland när din själ upplever naturens skönhet väcks en återklang, ett minne inom dig och du vet att det finns något annat. Du vet och känner att du är mer än bara de fysiska kropp du just nu befinner dig i. Du är en del av allt.

* Varför finns det ondska i världen?


- Ondska och lidande existerar endast på jordplanen. Endast här finner du dessa egenskaper. Energin här är kompakt. Den fria viljan hägrar och det materiella och fysiska varat är så kompakt att det sanna glöms bort. Egot är en stor lektion på jordplanen. Egot, utmaningen. Medvetenhet behövs. Ni som lever på jordplanen behöver alltid vara medvetna. Leva medvetet. Då känner ni er sanna natur. Ego skapar ondska och egot skapar själviskhet. Egot grumlar er kontakt med det gudomliga inom er. Ni är en del av det. Leta inte utanför er själva leta inuti. Där finner ni svaren. Svaren är sanningen.

*Men vad händer med de som begår mord våldtäkt eller bara är elaka för egen vinning?

-Gud straffar inte. Gud skickar inte någon till himmelen eller helvetet. De platserna existerar inte. OM man utfört en elak handling och ångrat den i sitt hjärta har man förlåtit sig själv och handlingen. Sann ånger är en stark domare, en stark känsla. Det är viktigt att ångra det man gjort i sitt hjärta. Men det är också vikigt att kunna förlåta sig själv efter det. Gud förlåter. Det låter kanske konstigt för dig nu när du befinner dig på jordplanen. Du tänker kanske hur Gud kan förlåta någon som mördat. Men Gud dömer inte. Det är en mänsklig egenskap. Den finns inte på andra sidan. När tex en mördare som inte helhjärtat ångrat sina dåd går över till andra sidan ser han sina dåd. Han är då återigen enbart själ och fylld av kärlek och medlidande. Givetvis kommer han då djupt att ångra sina handlingar. Han får hjälp. Vi bistår honom. Han döms inte men hans hjärta vet att handlingarna var fel. Han väljer att snarast återfödas för att sona för det för sin egen skull. Sann ånger och sedan förlåtelse. Människor går genom livet och gör misstag- misstag och handlingar som ångras i hjärtat behöver inte återupplevas eller gås igenom när man går över till andra sidan. Gud är ingen plågoande. Givetvis har varje själ rätt till att bestämma om han/hon vill återuppleva sina ångrade misstag och vill han/hon det går det. Men det är inget tvång. Sann ånger och sedan förlåtelse. Samvetet är det som plågar en själ och då kommer sann förlåtelse. För kom ihåg Gud kräver inte perfektion. Ni lever på en tung och fysisk planet. Misstag begås och ångras. Men var sann mot er själva och lyssna på er hjärtats röst. Hjärtats röst som ni kanske först hör svagt men ju mer ni lyssnar desto mer växer den i styrka och blir en symfoni. Klar och stark. När ditt hjärta är starkt och den känsla har betydelse har du en kontakt som följer dig genom detta liv på jorden. En trofast vän, en gudom inombords. Ditt egna kungarike.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0