kraften inom oss

Jag tror att all kraft finns inom oss. Men jag tror också att vi människor många gånger inte är riktigt medvetna om just hur stor vår inre kraft är. Vi är små Universum. Vi kan skapa och rasera, allt feter vår egen vilja. Nu pratar jag inte enbart om yttre faktorer som att få sparken, jobba, sorger osv. Men jag menar att eftersom vi alla besitter kraften inom så kan man ju pckså välja hur man vill reagera eller svara på något som händer. Jag tror att vi många gånger lever i olika föreställningar och rädlsor som är skapade av samhället genom århundraderna och som en gång kanske haft en funktion. Men nu i dagens samhälle känns det som att vi måste frigöra oss från de menatla bojjorna och rädslorna. Det kan man bara gör aom man vänder sig inåt. För Universums kraft eller Guds kraft eller vad man nu vill kalla det finns inom oss. Att lära känna sitt inre är att komma i kontakt med sig själv och sitt eget universum. Genom att känna sig själv kan man börja känna andra på riktigt. Det är ett äventyr att börja sin inre resor och vi har alla många många demoner att ta itu med. Dessutom tror jag inte att mann ågonsin blir "färdig". Personlig utveckling är något som följer med en hela livet. Men det är typiskt Västvärlden att söka efter en utomstående kraft, då till exempel mycket i Kristendomen talar för en Gud i himmelen ungefär. Detta kan ju kännas så avlägset. Detta gör att många vänder sig utåt i sitt sökande. Allt vi behöver finns inom oss. Länken till Gud/Universum finns inuti oss i våra hjrätan. Där finner vi ljuset och kärleken och upplevelsen av det. Den kommer inte att slå ner i dig som en blixt från klar himmel en dag. hhhahahha fast det vore ju ganska nice va... ingentvivel längre då...hehehh.
I alla fall, kraften finns inom oss och ger oss möjligheten att skapa det vi vill!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0