stanna upp och andas

Det är så viktigt att komma ihåg att stanna upp och bara andas. Ofta springer vi med andan i halsen från ena stället till det andra, från ena måstet till det andra. Livet svischar förbi och vi undrar var tiden som försvann tog vägen. Stanna upp!!! Jag påminner mig själv om det varje dag. Särskilt på jobbet där det hela tiden är mycket stress. Men jag stannar upp och andas. När jag är gammal vill jag se tillbaka på mitt liv och se att jag var inte alla måsten.
Vi förtjänar alla att vara, att ta en paus i stressen och bara blicka ut framför sig och observera just det som finns där, stort eler litet spelar ingen roll. Det viktiga är att man tog sig tiden, en stund för att bara vara.
Du är den viktigaste personen att satsa på. Mår du bra mår de runt omkring dig bra. Bara du kan se till att du mår bra och är lycklig. Lyckan ligger i våra egna händer inte i någon annans händer. Vi är konstnärerna som målar vår egen livsduk. Så måla den med vackra färger och stänk gärna en klar färg i de stunder som varit mörka och se allt det som du fått....

Skapa er en bra dag idag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0