tacksamhet

Vet ni på senare tid har jag oftare och oftare stannat upp och kännt mig tacksam. Tacksam över min familj, vänner, livet, hälsan, jobbet jag you name it. Bara för att det är så lätt att annars bara snurra iväg i livets karusell utan att reflektera. Vad som uppmärksammas i samhället och av media är ofta det vi INTE har. Vad vi ska/bör sträva efter. Skumt va! Det är så sällan som man läser något om allt man har och hur bra vi faktiskt har. Tacksamhet är en viktig påminnelse till det vi har.
Att bara stanna upp och känna tacksamhet över livet. Ibland när jag kommer ut, solen skiner och det är så vackert kan jag känna en så enorm tacksamhet över livet. Eller när man ser att barnen mår bra och är friska då är man tacksam. Varje dag är ju faktiskt en gåva för man vet ju aldrig vad som händer imorgon!

Så dagens övning till alla som känner sig manade och till alla som säkert redan utövar tacksamhet: Idag ska vi vara tacksamma och påminna oss själva om livets underbara gåva!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0